Všeobecné obchodní podmínky
Barna Medical s.r.o. se sídlem Hlavní 290, 252 26 Třebotov IČO: 27207706 zapsaná v obchodním rejstříku pod sp. zn. C 104508 vedeném u Městského soudu v Praze (dále jen „Poskytovatel“)
tímto stanoví v souladu s § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „OZ“), pro poskytování služeb ve své provozovně tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“):
Obsah:
- Úvodní ustanovení
- Podmínky poskytování zdravotních služeb
- Nabídka služeb
- Odměna Poskytovatele za služby
- Členství STANDARD a PREMIUM
- Změny VOP a Ceníku
- Vadné poskytnutí služeb
- Poučení spotřebitele
- Závěrečná ustanovení
1. Úvodní ustanovení
- Tyto VOP upravují využívání služeb Klienty v rámci provozovny Poskytovatele a také členství, které Poskytovatel nabízí Klientům k zakoupení. Tyto VOP jsou nedílnou součástí smlouvy.
- Kontakty Provozovatele jsou následující:
- Písemně Barna Medical s.r.o., Pod Krejcárkem 975/2, 130 00 Praha 3 Žižkov
- Elektronicky info@barnamedical.cz
- V případě, že Klient čemukoliv nerozumí, zavazuje se obrátit se na Provozovatele na kontaktech výše.
- Definice Následující pojmy užité v tomto dokumentu znamenají a rozumí se jimi toto:
Ceník | součást nabídky služeb Poskytovatele definované v čl. III. VOP, zpřístupňován na recepci a na webových stránkách https://www.barnamedical.cz/cenik |
Hrazené služby | zdravotní služby hrazené dle § 13 a násl. zákona č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění; tj. hrazené smluvními zdravotními pojišťovnami Poskytovatele za pojištěnce těchto zdravotních pojišťoven v rozsahu dle příslušných právních předpisů, včetně prováděcích a smluv uzavřených s Poskytovatelem |
Klient | fyzická osoba, která je pacientem Poskytovatele ve smyslu z. č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách |
Komplexní péče | soubor výkonů, použitého materiálu a činností zahrnujících též terapii nehrazenou ze zdravotního pojištění s možností kombinace s hrazenými službami za účelem dosažení optimálního výsledku léčby dle nabídky Poskytovatele |
Nabídka | rozsah péče a zdravotních služeb poskytovaných Poskytovatelem dle čl. III. VOP |
Nehrazené služby | zdravotní služby nehrazené z veřejného zdravotního pojištění dle § 15 zákona č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění, a též služby péče o zdraví nehrazené smluvními zdravotními pojišťovnami Poskytovatele na základě příslušných právních předpisů stanovících úhrady z veřejného zdravotního pojištění a/nebo smluv uzavřených s Poskytovatelem |
Pojišťovna | Zdravotní pojišťovna (dle z. č. 280/1992 Sb., o resortních, oborových, podnikových a dalších zdravotních pojišťovnách, nebo z. č. 551/1991 Sb., o Všeobecné zdravotní pojišťovně České republiky), u které je Klient jako pojištěnec pojištěn dle z. č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění, a která má uzavřenu smlouvu s Poskytovatelem |
Poskytovatel | společnost Barna Medical s.r.o., se sídlem Hlavní 290, 252 26 Třebotov IČO: 27207706, zapsaná v obchodním rejstříku pod sp. zn. C 104508 vedeném u Městského soudu v Praze, provozující ambulantní nestátní zdravotnické zařízení |
Provozovna | zdravotnické zařízení Poskytovatele v objektu na adrese Pod Krejcárkem 975/2, Praha 3 – Žižkov, vstup A/B |
Recepce | kontaktní místo Poskytovatele pro styk s Klienty v ordinační době v objektu provozovny Pod Krejcárkem 975/2, Praha 3 – Žižkov, vstup A/B |
Uveřejnění | uvedení informace nebo dokumentu na webové stránce Poskytovatele na adrese www.barnamedical.cz a zároveň na recepci |
Zpřístupnění | zajištění dostupnosti informace nebo dokumentu a jejich zpřístupnění Klientům prostřednictvím pracovníků recepce nebo vyvěšením na recepci |
Zkratky:
GDPR | Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016, obecné nařízení o ochraně osobních údajů |
OZ | zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník |
VOP | Všeobecné obchodní podmínky Poskytovatele, tedy tento dokument |
II. Podmínky poskytování zdravotních služeb
- Poskytovatel je provozovatelem nestátního zdravotnického zařízení a Klientům poskytuje v rámci předmětu své činnosti ve své provozovně zdravotní služby hrazené a/nebo nehrazené. Péče je poskytována na základě požadavků Klienta na její poskytnutí Poskytovatelem. Poskytovatel je oprávněn požadavek Klienta na péči odmítnout, pokud takové odmítnutí není v rozporu se zákonem o zdravotních službách.
- Klient je oprávněn poskytování péče odmítnout a/nebo vůbec péči nepožadovat.
- Klient je povinen sdělit ošetřujícímu lékaři Poskytovatele veškeré podstatné skutečnosti, které mohou ovlivnit poskytování péče, jako přítomnost kovových implantátů nebo kardiostimulátoru v těle, operace, závažnější úrazy, závažná onemocnění a dlouhodobě užívané léky.
- Klient je povinen oznámit Poskytovateli vždy před započetím poskytování zdravotních služeb dle konkrétního požadavku přítomnost kardiostimulátoru, kovových implantátů v těle, defibrilátorů apod., neboť přístroje používané k poskytování péče mohou způsobit v takovém případě vážné poškození organismu a způsobit nežádoucí komplikace.
- Klient bere na vědomí, že prostory provozovny jsou monitorovány kamerovým systémem. Informace o zpracování osobních údajů jsou dostupné na https://www.barnamedical.cz/gdpr .
III. Nabídka služeb
- Poskytovatel poskytuje péči na základě požadavku Klienta v rozsahu dle předmětu své činnosti a odbornosti, v návaznosti na aktuální nabídku služeb a kapacitní možnosti Poskytovatele. Poskytovatel zdravotní hrazené i nehrazené služby poskytuje dle platných právních předpisů, zejména podle zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění, včetně prováděcích předpisů. Předmět činnosti a odbornosti Poskytovatel uveřejňuje.
- Poskytovatel je smluvním zdravotnickým zařízením pojišťoven, jejichž seznam uveřejňuje.
- Nehrazené služby mohou být zpoplatněny dle Ceníku zpřístupněného na recepci a rovněž dostupného na https://www.barnamedical.cz/cenik.
- Součástí nabídky může být komplexní péče, jejíž ceny jsou uvedeny v Ceníku. Komplexní péči může Klient odmítnout. Poskytovatel v rámci komplexní péče užívá postupy pro stanovení diagnózy a léčby, jejíž součástí mohou být nehrazené služby. Komplexní péče zahrnuje jak hrazené tak nehrazené služby, které jsou poskytovány nezávisle na sobě, ale v souhrnu napomáhají dosažení optimálnímu výsledku léčby dle odborných znalostí Poskytovatele.
- Provozní a ordinační doba, stejně jako kontakty na Poskytovatele, se uveřejňují na https://www.barnamedical.cz/kontakt.
IV. Odměna Poskytovatele za služby
- Výši odměny za služby dle těchto VOP stanoví Poskytovatel v Ceníku. Poskytovatel si vyhrazuje právo aktualizovat Ceník dle těchto VOP.
- Ceník má část pro Klienty, kteří jsou pojištěnci smluvních zdravotních pojišťoven, a část pro samoplátce, která obsahuje ceny služeb pro Klienty, kteří nejsou pojištěnci smluvních zdravotních pojišťoven Poskytovatele.
- Odměna za komplexní péči uvedená v Ceníku v části pro pojištěnce smluvních zdravotních pojišťoven nezahrnuje cenu hrazených služeb.
- Hrazené služby Poskytovatel řádně vyúčtuje příslušné pojišťovně Klienta v souladu s platnými právními předpisy, které upravují úhrady zdravotních služeb z veřejného zdravotního pojištění.
- Odměna za služby je splatná ihned při poskytnutí služby anebo při uzavření smlouvy.
V. Členství STANDARD a PREMIUM
- Poskytovatel umožnuje Klientům zakoupit dva druhy členství, a to STANDARD a PREMIUM.
- Ceník obou členství je dostupný na https://www.barnamedical.cz/cenik .
- Členství umožňuje Klientům využívat zvýhodnění poskytnutá v rámci daného druhu členství, a to způsobem a za podmínek dle těchto VOP.
- Veškerá zvýhodnění u služeb je možné využít pouze v případě, že danou službu indikuje ošetřující lékař.
- Členství umožňuje využívat výhody pouze v případě, že je daná výhoda pro daný druh členství dostupná a pouze v případě, že u zvýhodněných služeb umožňují využití služeb kapacity Poskytovatele a indikace ošetřujícího lékaře Klienta, v jiných případech není možné výhody v rámci členství čerpat. Nemožnost čerpat některou z výhod u Klienta nezakládá právo klienta na vrácení členského poplatku anebo odstoupení od smlouvy pro poskytování členství.
- Členství STANDARD je souhrnem zvýhodnění poskytovaných Klientům, kteří uhradili příslušný poplatek a jsou dle těchto VOP řádným členem členství STANDARD bez přerušení členství. Toto členství zahrnuje následující výhody:
- Nižší cena procedur – viz informace v Ceníku dostupném na https://www.barnamedical.cz/cenik .
- Jedna služba zdarma z následujících služeb:
- Rázový ultrazvuk, 15 min
- Fokusovaný rázový ultrazvuk, 20-25 min
- Myofasciální rázový ultrazvuk, 20-25 min
- Oscilace, 10 min
- Sirio, 20 min
- Tecar, 20 min
- Vysokovýkonná laserová sprcha, 5-10 min
- Magnetická indukce, 10 min
- Kineo, 30 min
- Imoove, 45 min
- Antigravitační běžecký pás, 45 min
- Kompresní lymfodrenážní kryoterapie, 20 min
- Kryoshock, 15-20 min
- Kryoshock beauty, 30 min
- Lymphatouch, 20 min
- LPG, 20 min
- Spine 3D, 45 min
- Komplexní přístrojová terapie mízního systému, 30 min
- 50 % sleva na jednu z následujících služeb:
- ACP - léčba vlastní plazmou, 1 aplikace,
- kolagenová injekce,
- aplikace kyseliny hyaluronové.
- Možnost zakoupení balíčku Komplexní pohybová terapie a vyšetření fyzioterapeutem 4+1 zdarma; Klient je oprávněn zvolit mezi časy 30 nebo 45 min.
- Členství PREMIUM je souhrnem zvýhodnění poskytovaných Klientům, kteří uhradili příslušný poplatek a jsou dle těchto VOP řádným členem členství PREMIUM bez přerušení členství. Toto členství zahrnuje následující výhody:
- Umožnění využívat služby v nadstandardních termínech, tj. v termínech mimo pracovní dobu – například před obvyklou pracovní dobou anebo přes oběd či po obvyklé pracovní době.
- Nižší cena procedur – viz informace v Ceníku dostupném na https://www.barnamedical.cz/cenik .
- Jedna služba zdarma z následujících služeb:
- Rázový ultrazvuk, 15 min
- Fokusovaný rázový ultrazvuk, 20-25 min
- Myofasciální rázový ultrazvuk, 20-25 min
- Oscilace, 10 min
- Sirio, 20 min
- Tecar, 20 min
- Vysokovýkonná laserová sprcha, 5-10 min
- Magnetická indukce, 10 min
- Kineo, 30 min
- Imoove, 45 min
- Antigravitační běžecký pás, 45 min
- Kompresní lymfodrenážní kryoterapie, 20 min
- Kryoshock, 15-20 min
- Kryoshock beauty, 30 min
- Lymphatouch, 20 min
- LPG, 20 min
- Spine 3D, 45 min
- Komplexní přístrojová terapie mízního systému, 30 min
- 50 % sleva na jednu z následujících služeb:
- ACP - léčba vlastní plazmou, 1 aplikace,
- kolagenová injekce,
- aplikace kyseliny hyaluronové.
- Možnost zakoupení balíčku Komplexní pohybová terapie a vyšetření fyzioterapeutem 4+1 zdarma; Klient je oprávněn zvolit mezi časy 30 nebo 45 min.
- Pro zakoupení členství je nezbytná osobní registrace na recepci provozovny Poskytovatele.
- K prokázání členství Klient získá členskou kartičku. Klient se zavazuje členskou kartičku chránit, nezpřístupnit ji třetím osobám a neumožnit její zneužití. Klient se zavazuje neprodleně nahlásit odcizení či ztrátu členské kartičky. Členská kartička není přenosná. Klient se zavazuje členskou kartičku vždy předkládat při každé návštěvě a při čerpání služeb.
- Poplatek za členství je splatný předem, a to úhradou na recepci provozovny Poskytovatele.
- Poplatek za členství se hradí na jeden rok. V případě, že Klient požaduje prodloužení členství o další rok, zavazuje se uhradit poplatek na recepci provozovny Poskytovatele.
- Poskytovatel je oprávněn v odůvodněných případech nahradit výhody poskytované v rámci členství za jiné obdobné výhody.
- Poskytovatel negarantuje nepřetržité poskytování služeb v provozovně.
- Využívání služeb Klienty i v rámci členství je možné toliko po objednání v rámci dostupných kapacit Poskytovatele.
- Členství je uzavíráno jakožto smlouva o poskytování služeb v podobě výhod definovaných výše na dobu určitou, a to na dobu jednoho roku. Předčasné ukončení je možné pouze na základě dohody Poskytovatele a Klienta. V takovém případě nemá Klient nárok na vrácení poplatku za členství.
- Odstoupení od smlouvy je možné v případech, kdy tak stanoví účinná právní úprava, zejména OZ.
VI. Změny VOP a Ceníku
- VOP a Ceník se zpřístupňují na recepci a také na https://www.barnamedical.cz/ .
- Se zněním VOP a Ceníku seznámí Klienta při sjednávání služeb na recepci pověřený pracovník Poskytovatele.
- Využitím služeb, uzavřením smlouvy o poskytování služeb, dohody o rezervaci termínů anebo zakoupením členství Klient souhlasí s Ceníkem a těmito VOP a zavazuje se je dodržovat.
- Klient a Poskytovatel si tímto výslovně dohodli, že nedílnou součástí uzavřené smlouvy jsou přílohy v podobě VOP a Ceníku.
- Poskytovatel je oprávněn jednostranně měnit VOP a také Ceník, a to v případě důležité potřeby, mimo jiné z důvodu potřeby zvýšení cen, změny právní úpravy anebo z jiného důležitého důvodu.
- Změnu VOP a Ceníku je Poskytovatel oprávněn učinit také u již uzavřených smluv, kde ještě nedošlo k jejich ukončení.
- Změna VOP a Ceníku bude Klientovi oznámena písemně, a to elektronickou formou na jeho e-mail, který uvedl Poskytovateli jako kontaktní.
- Účinnost změny nastává uplynutím 30-ti dní po oznámení změny nebo dnem pozdějším v oznámení uvedeným.
- Klient je oprávněn změnu odmítnout, a to nejpozději jeden pracovní den před účinností změny.
- Oznámení o odmítnutí změny činí Klient písemným oznámením na e-mail Poskytovatele info@barnamedical.cz
- Odmítnutím změny dochází k ukončení smlouvy uzavřené mezi Klientem a Poskytovatelem, a to ke dni účinnosti oznámené změny.
- V případě, že dochází ke změně VOP a Ceníku, která nemá dopad na uzavřené smlouvy, bude změna zveřejněna na https://www.barnamedical.cz/ a nové dokumenty budou přístupné na recepci.
- Na Klienta se vztahují VOP a Ceník účinné v době, kdy Poskytovatel plní požadavek Klienta na poskytnutí konkrétní služby.
- Nabytím účinnosti změny VOP anebo Ceníku pozbyde platnosti jejich dosavadní znění a nové znění po provedených změnách nahradí dosavadní text.
- Pokud Klient neodmítne poskytování služeb Poskytovatelem nejpozději 1 pracovní den před navrhovaným dnem účinnosti nového znění VOP a Ceníku, platí, že změnu přijal s účinností ode dne účinnosti stanoveného Poskytovatelem.
- Poskytovatel si vyhrazuje oprávnění provést s okamžitou účinností jednostrannou změnu VOP a Ceníku, je-li tato změna výhradně ve prospěch Klienta.
VII. Vadné poskytnutí služeb
- Má-li Klient za to, že mu služby Poskytovatele byly poskytnuty vadně, je povinen bezodkladně, nejpozději do 3 pracovních dnů od zjištění vady, uplatnit právo z vadného plnění na recepci a/nebo u ošetřujícího lékaře Poskytovatele.
- Klient je oprávněn též podat k rukám Poskytovatele stížnost dle § 93 a násl. zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách, přičemž takovou stížnost může podat pacient, zákonný zástupce nebo opatrovník pacienta, osoba blízká v případě, že pacient tak nemůže učinit s ohledem na svůj zdravotní stav nebo pokud zemřel, nebo osoba zmocněná pacientem.
- Poskytovatel zajistí odstranění vady plnění tím, že plnění poskytne opakovaně, je-li to možné, nebo nabídne slevu z ceny plnění uhrazené Klientem odpovídající rozsahu vady. Není-li možné službu poskytnout opakovaně, vrátí odměnu uhrazenou Klientem nebo její část, byla-li již uhrazena, v hotovosti Klientovi na recepci.
IX. Poučení spotřebitele
- Využíváním služeb, přijetím těchto VOP, zakoupením služby anebo objednáním členství, dochází k uzavření smlouvy o poskytování služeb, jejíž obsah je vymezen těmito VOP.
- Podrobný popis služeb je dostupný na https://www.barnamedical.cz/ .
- Účelem těchto VOP je úprava vybraných práv a povinností při poskytování služeb a členství Poskytovatelem.
- Smlouva o poskytování služeb se řídí právním řádem České republiky.
- Jakýkoliv spor, pokud nebude vyřešen smírnou cestou, bude rozhodován příslušným soudem v České republice.
- Doba trvání smlouvy o poskytování služeb je vždy doba určitá, a to doba dle dané služby.
- Ukončení smlouvy se řídí účinnou právní úpravou, zejména OZ.
- Informace o zpracování osobních údajů jsou dostupné na https://www.barnamedical.cz/ .
- Orgánem dozoru pro poskytování zdravotních služeb je místně příslušný Krajský živnostenský úřad.
- Pro poskytování ostatní služeb je orgánem dozoru Česká obchodní inspekce s těmito kontakty:
- Písemně: Česká obchodní inspekce, Štěpánská 44, 110 00 Praha 1
- telefon: +420 296 366 360
- e-mail: podatelna@coi.cz
- ID datové schránky: x7cab34
- Web: coi.cz
- Klient je rovněž oprávněn podat stížnost na neodborné nebo neetické jednání lékaře u České lékařské komory – https://www.clk.cz/.
- V oblasti zdravotních služeb poskytovaných pacientům není možné řešit spory mimosoudně prostřednictvím ADR.
- V oblasti ostatních služeb je subjektem pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů Česká obchodní inspekce (ČOI) s kontakty výše.
X. Závěrečná ustanovení
- Práva a povinnosti se řídí příslušnými právními předpisy, zejména OZ a předpisy upravujícími poskytování zdravotních služeb.
- Tyto VOP nabývají platnosti a účinnosti dnem 1. června 2024.